Wéér weekend! - Reisverslag uit Southern River, Australië van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu Wéér weekend! - Reisverslag uit Southern River, Australië van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu

Wéér weekend!

Blijf op de hoogte en volg Klaas Dijkstra

02 November 2012 | Australië, Southern River

... En gezellig hebben we het gemaakt bij mijn neef en nicht. Heerlijk gegeten daar en na afloop een aantal spelletjes gespeeld. We konden het niet super laat maken, aangezien we beiden weer aan de bak moesten de volgende dag.

Zoals je kon lezen in mijn laatste weblog kon ik vanaf woensdag beginnen bij mijn nieuwe werkgever, in Gosnells. De eerste week als vrijwilliger, vervolgens (hopelijk) als werknemer. Het verliep allemaal redelijk soepel bij Intework, waar ik aan de slag ben gegaan. Ik reed mee met een collega en we gingen gymnastieken met de cliënten. En wat hadden ze een lol zeg. Vervolgens, na afloop heerlijk gegeten in het park, genieten van de zon, een heerlijke kadet en mekaar.

De dagen zijn niet super lang. De cliënten komen rond 9.00 aan bij het kantoor en worden rond 14.00 weer teruggebracht. Andere cliënten worden opgepikt vanuit huis. De dagen er na verliepen ook goed. Ik kwam zelfs met een BIG SMILE terug in de kantoor, gewoon omdat de cliënten mijn dag hebben gemaakt!! Donderdag hebben we gecricket (uhuh, ook ik moest er aan geloven :P) en vrijdag hebben we gelawnbowled (lijkt erg op Jeu de Boules).

Afgelopen zaterdag zijn we met vrienden van Heidi naar de zoo in Perth geweest. Het weer was fantastisch, misschien een beetje te heet (34 graden). Doordat het aan de warme kant was (heet is het hier pas bij temperaturen boven de 40 is mij verteld), zijn Heidi en ik vervolgens naar Cottlesloe gereden om daar een duik in de Indische Oceaan te nemen. Eerst het nieuws maar gecheckt, aangezien er haaien waren gesignaleerd rondom het strand. Als afsluiter van de dag zijn we naar Fremantle gereden om daar te genieten van Fish & Chips én de zonsondergang. (Helaas was de batterij van de camera inmiddels leeg, waardoor we op zondag terug gingen om nogmaals de zonsondergang te zien, nu mét foto's)

Ook de laatste 2 dagen als vrijwilliger verliepen erg goed. De feedback wat terug kwam was buitengewoon goed, waarna ze me een contract hebben aangeboden. Achteraf gezien net op tijd, omdat er een mail kwam afgelopen donderdag (1 november) dat ze geen werknemers meer aannemen. Het was dus door het oog van de naald, want ik had mijn papierwerk getekend op 30 oktober.

Ben blij dat ik nu wat vastigheid heb mogen krijgen. Hopen dat de uren ook langzamerhand mogen worden uitgebreid naar meer, zodat ik van dit werk kan rondkomen... :-)

Voor nu, vanuit Down Under allen een fantastisch weekend toegewenst.

  • 02 November 2012 - 11:16

    Hilda Sikkema:

    Beste Klaas,

    Fijn dat het zo goed met je gaat en gefeliciteerd met je nieuwe job.
    De zonsondergang bij Fremantle heb ik ook wel es gezien, prachtig!
    Morgenvroeg verwachten we Loes en Gerlinde weer in Nederland.

    Ook voor jullie een fijn weekend.

    h.gr.
    tante Hilda

  • 02 November 2012 - 13:56

    Arda Brinkman:

    Hallo Klaas
    Geweldig dat je het naar de zin hebt
    Genieten doe je zeker.
    Stuur je een keer foto,s mee als het lukt?
    De gr aan Heidi
    gr Tante Arda

  • 02 November 2012 - 13:56

    Arda Brinkman:

    Hallo Klaas
    Geweldig dat je het naar de zin hebt
    Genieten doe je zeker.
    Stuur je een keer foto,s mee als het lukt?
    De gr aan Heidi
    gr Tante Arda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Southern River

Klaas Dijkstra

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 18326

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 15 Mei 2013

Australië 2012 - 2013

Landen bezocht: