Kerst - Reisverslag uit Southern River, Australië van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Southern River, Australië van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu

Kerst

Blijf op de hoogte en volg Klaas Dijkstra

20 December 2012 | Australië, Southern River

Kerstvakantie in de vorm van zomer? Of is het meer zomervakantie met een kersttintje? Ik weet niet hoe ik het kan benoemen, in elk geval, na vandaag heb ik vakantie. Dat wordt dan ook groots aangepakt. Het weekend vertrek ik met Heidi naar Albany, waar haar oma woont. Haar oma heeft mij nog nooit gezien, dus zou mij benieuwen of ik door de "keuring" kom. Ook als dat niet het geval is, ben ik al goedgekeurd door de rest, dus veel maakt het me niet meer uit. Uiteraard gaan we niet alleen naar Albany om haar oma te zien, maar gaan we ook langs diverse bezienswaardigheden. (Althans, ik schrijf het wel zo mooi op, heb geen idee of het gaat gebeuren :P). Mijn neef en nicht wonen ook in Albany, zo ik hoop van hen een glimp te mogen ontvangen. Vervolgens, als we weer thuis zijn, komt kerst er aan, gevolgd door het nieuwjaar. De dag na nieuwjaar vliegen Heidi en ik naar Tasmanië, waar we haar oom en tante gaan bezoeken en van het eiland gaan genieten. Haar oom en tante wonen in Launceston, maar gaan op 10 januari (wij mógen mee :P), naar Devonport. Wordt ongetwijfeld een onvergetelijke trip.

Dat wat betreft de vakantie. Er is meer gebeurt op het werk. De afgelopen dagen heb ik een 2-daagse cursus gevolgd, welke ik met succes heb afgerond: Gehandicapten en hun gedrag, wat blijkt toch flink uit één kan lopen. Erg interessant kan ik je wel vertellen. De dagen dat ik werk zijn erg fluctuerend, kan uiteenlopen van 9 tot 2 of tot en met 9.30 in de avond. Echter helaas nog niet altijd de uren wat ik graag zou willen. Hopelijk een goed begin van 2013, met een nieuw tijdschema en meer uren! Zou helemaal geweldig zijn.

De eerste 3 maanden zijn nu voorbij, de tijd is erg snel gegaan. Een gezegende tijd heb ik tot nu toe gehad, waar veel voorspoed mij heeft getroffen. Wat te denken dat ik binnen 2 weken, na aankomst in Australië, al een baan had? Dat ik mijn droombaan gelijk er achteraan kreeg? Als ik zo terugdenk, kan ik alleen maar dankbaar zijn. Natuurlijk zijn er minder leuke dingen aan dit alles gesteld, familie, dat ik nu moet missen. De geboorte van Sander, of zijn doopdienst, zal hem pas zien als hij vermoedelijk zijn eerste pasjes heeft gezet. Missen van mijn ouders waar ik jaren bij heb ingewoond en nu plotseling 15.000 km van mij zijn verwijdert. De verjaardagen, gezelligheid, het uitgaan, het samenzijn... er is wat ingeleverd zeg om naar Australië te gaan. Hier was mijn droomprinses en dan moet je de juiste keuze durven maken en ik weet zeker dat er een plan voor mij is uitgestippeld. Zowel hier, als in Australië :-)

Met kerst in het vooruitzicht weet ik dat er moeilijke dagen aan zullen gaan komen voor me. Het eenzaam zijn, terwijl er mensen zijn die mij hier ondersteunen. Toch blijft het een "home sweet home" en een "oost west, thuis best" voor mij.

Mocht ik jullie niet meer spreken wens ik jullie een fantastische kerst toe en een zeer liefdevol 2013.

  • 20 December 2012 - 17:43

    Tante Arda:

    Hoi Klaas en Heidi
    Wat een onderneming zeg
    Een hele mooie tijd in Tasmanie.
    gr

  • 21 December 2012 - 01:52

    Tante Hilda Sikkema:

    Dag Klaas,

    Fijn dat het zo goed gaat met jou en Heidi.
    Een fijne vakantie met elkaar en goede feestdagen.
    Voor 2013 wens ik jullie Gods zegen toe.

    hart.gr.
    tante Hilda

  • 06 Januari 2013 - 14:04

    Anton Oostland:

    Hoi Klaas,

    Zo te lezen gaat het erg goed met je en dat is erg fijn! Het australisch inburgeren heb je al goed onder de knie. Gewoon werken! Super dat je al een baan hebt.
    Ik wens je vanuit het kille nederland een voorspoedig en gezond 2013.

    Nb alles loopt hier lekker door en we missen je zo nu en dan best wel.

    groeten

    anton oostland

  • 06 Januari 2013 - 17:19

    Jeroen En Astrid:

    Hallo Klaas,

    Wij wensen jou en Heidi een super goed 2013, vol geluk goede gezondheid en liefde toe.
    En Gods Zegen.
    Je zal het grote nieuws al hebben gehoord we zijn oom en tante geworden van een lief nichtje.
    Helemaal leuk.
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, je beleeft genoeg.
    Hier in Nijkerk alles goed.

    Groeten:
    Jeroen en Astrid

  • 11 Januari 2013 - 12:42

    Loes Nijenhuis:

    Hallo Klaas en Heidi,

    Gelukkig zijn jullie weer veilig! Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe en Gods Zegen voor 2013!

    Groeten, Loes en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Southern River

Klaas Dijkstra

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 18334

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 15 Mei 2013

Australië 2012 - 2013

Landen bezocht: