Update - Reisverslag uit Zuidhorn, Nederland van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Zuidhorn, Nederland van Klaas Dijkstra - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Klaas Dijkstra

12 September 2012 | Nederland, Zuidhorn

Met nog een dikke week te gaan komt het vertrek toch echt dichtbij. De meeste dingen heb ik inmiddels kunnen regelen of is in aanvraag. Afgelopen vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn werk, ze gaven me ook een vlag met bijbehorende teksten, uitdrukkingen, gezegdes etc. mee, welke ik mee moet nemen naar Australië, om hem daar uit het raam te laten hangen. Leuk idee van jullie, bedankt daarvoor.

Afgelopen maandag ben ik bezig gegaan met de verzekeringen. Aangezien ik ook ga werken in het buitenland, vervalt mijn zorgverzekering in Nederland, aangezien ik niet Nederlands belastingplichtig ben. Uiteindelijk heb ik via een buitenlandse verzekeringkantoor mijn zorgverzekering kunnen afsluiten, samen met mijn reisverzekering. De verhalen die ik heb gehoord en hetgeen wat ik heb gevolgd op televisie geeft aan dat je je maar erg goed moet verzekeren. Eén probleem wat jou overkomt en je hangt al, bij wijze van.

Inmiddels heb ik ook een auto gekocht, een vriendin van Heidi wilde hem kwijt en heeft hem doorverkocht aan mij, een schappelijke prijs, moet ook wel voor een auto van 18 jaar. Zelf niet getest inderdaad, maar geloven op zijn woord (Heidi heeft er ingereden en aangegeven dat hij naar behoren rijdt) heeft mij doen besluiten om de auto wel te kopen. Voor woon-werkverkeer is het ideaal natuurlijk, voor langere afstanden zullen we de auto van Heidi gebruiken.

Komerde zaterdag heb ik een soort van afscheidsparty voor mijn familie, vrienden en andere genodigden. Wordt vast erg gezellig. Hierna zal het langzaamaan koffer inpakken worden en wachten tot de 21ste wanneer ik in het vliegtuig stap.

  • 12 September 2012 - 17:25

    Rivka:

    Wat spannend allemaal!! Het klinkt alsof je al zo goed als klaar bent voor vertrek.
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je belevenissen :)

  • 12 September 2012 - 23:02

    Marga:

    Spannend zeg! Ontzettend gaaf ook! Veel plezier en geniet er van!

  • 18 September 2012 - 13:41

    Angela Stenekes:

    geniet van je tijd daar! ik heb je afscheids feestje gemist, maar hoorde dat je wel bent 'verwent' met kiloooo's drop, dan heb je wat te kouwen onderweg!
    we houden je blog in de gaten!groeten, angela

  • 19 September 2012 - 23:10

    J T Sikkema:

    Beste Klaas,

    Uut Drenthe een goede reis en verblijf toegewenst in Australia.
    Sterkte met de laatste voorbereidingen, zoals afscheid nemen,
    en de koffers pakken e.d.
    We reizen graag met je mee..:-)

    oom Jan Ties en Tante Christina

  • 19 September 2012 - 23:26

    Klaas Dijkstra:

    Hai oom en tante,

    leuk dat jullie ook reageren. Heb de mogelijkheid om 23 kg mee te nemen, dus wie weet een optie?

    Bedankt verder, afscheid valt inderdaad rauw op mijn dak. Tot de volgende reisblog ;-)

    Groeten,

    neefje

  • 20 September 2012 - 08:07

    Arianne Hooghuis:

    Hoi

    ij volgen zeker je weblog. Hou ons op de hoogte.

    Groeten uit Ten Boer

  • 21 September 2012 - 16:10

    Fam.Burgler:

    Klaas,

    Op de valreep nog een afscheidsgroet, vanavond stijg je op naar het verre Australie!
    We wensen je een heel mooi verblijf toe, dat je maar gauw werk vindt en mooie avonturen beleeft!
    Groeten aan Heidi en maak er wat van.

    JanWillem en Ellen en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zuidhorn

Klaas Dijkstra

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 18338

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 15 Mei 2013

Australië 2012 - 2013

Landen bezocht: